søndag 22. januar 2012

Berits herjinger

Her kommer et innlegg som egentlig skulle kommet for en måned siden, men pga mine forsømmelser av bloggen kommer det først nå. Og det passer jo egentlig bra med et innlegg om stormen Berit en dag som denne, når været er stikk motsatt av det det var når Berit var innom! Så kan vi sette ekstra pris på at det er blå himmel og så godt som vindstille i dag!


Men tilbake til Berit! Etter stormene hadde herja noen uker i midten av desember, var jeg nede på Orrestranda en tur. Og jeg ble mildt sagt overraska over synet som møtte meg når jeg runda nudisthjørnet!


Hele stranda var dekka av tjukt lag av tang og tare som sjøen hadde dratt opp!



Først synest jeg det var negativt, siden jeg måtte konsentrere meg for å finne plass å sette føttene uten å synke ned i tang og tare. Men når jeg fant meg en sti øverst langs stranda fikk jeg et nytt syn på all tangen på stranda. Det er nemlig på denne stranda de frekkeste nudistene pleier spasere rundt i vannkanten, og tanken på at de måtte vasse i råtten tang til sommeren var til å smile av.


Jeg godtok derfor forandringen på stranda uten større problemer. Men så, 1-2 uker senere, nærmere bestemt i slutten av romjula, var jeg nede på stranda igjen - og da var plutselig all tangen borte igjen!
Jeg antar at det er sjøen som har rydda opp etter seg, ellers er det noen ivrige sjeler som har brukt juleferien på å kjøre bort tonnevis med tang og tare.. Borte er det i hvertfall, så da blir det liten grunn til skadefryd når nudistene skal ta spaserturene sine til sommeren..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar