torsdag 5. mai 2011

En voldelig kar

Og da lurer man vel på hvem det er snakk om?


Nei, det er heldigvis ikke Henning som har blitt voldelig.


For det er selvfølgelig Casper som har tillagt seg enda en uvane!

Selv om jeg ikke har nevnt det på lenge har han ikke slutta å vekke oss hver natt med mjauing og kloring. Men det blir en bagatell i forhold til den aggressive oppførselen han har hatt i det siste. Her snakker vi om uprovosert biting og kloring, i tillegg til at han har blitt veldig "gavmild" med slag. Vanligvis kommer angrepene når jeg oppsøker han, og jeg har lært meg å kjenne uttrykket hans før han skal angripe så jeg får forhindra det. Men i går overgikk han seg selv med et urettferdig angrep:
Han gikk til døra og ville ut, men på vei ut oppdaga han sitt livs fiende utenfor; den sorte nabokatten. Han sto en stund og knurra og fyrte seg opp, uten å være tøff nok til å gå ut og møte fienden. Så plutselig, uten forvarsel, hoppa han opp og beit MEG i foten før han løp inn!!


Dette er prisen å betale for å ha en humørsyk katt i hus!

1 kommentar: