torsdag 7. april 2011

EASY kolleksjonen

Her kommer det nok et seriøst sy-innlegg før jeg tar helg på bloggfronten.
Når jeg begynte å sy tidligere i vinter, begynte jeg med mønster med vanskelighetsgrad 2. Så oppdaga jeg EASY-mønsterene, og de var mye mer inspirerende siden det var raskt og enkelt å få seg et nytt plagg eller to. Og her kommer mine bidrag til den såkalte klassiske EASY-kjolen:

 

Ville lage en velourkjole med armer, og siden det er vår ville jeg ha en lys farge: lyseblå. Noe som resulterte i at når kjolen var ferdig trodde Henning jeg hadde sydd meg pysj! Så den får jeg holde meg innendørs i til evt "pysj-looken" blir in.

Sjekk venstrehånda mi ligner på ei kråkeklo! 
Alternativ 2 av EASY-kjolen er en ullfilt-kjole uten ermer:


Enklere kan det ikke bli; klipp ut 2 deler og sy sammen! Og det beste er at denne kjolen passer til alt!
Eller, ihvertfall nesten alt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar