søndag 17. april 2011

Lokalt turtips

Den opprinnelige planen med bloggen var egentlig en blogg med turtips siden det er noe jeg ofter savner selv. Men siden jeg har en tendens til å alltid legge turene mine til samme sted hadde det heller blitt "dagens rapport fra Orrestranda". Men i dag gikk vi en ny tur, riktignok ved sjøen denne gangen også, men lenger sør enn vi/jeg pleier dra. I dag gikk turen fra Refsner og sørover mot Obrestad fyr.


Planen var at vi skulle gå til Obrestad fyr, men en av turdeltakerne insisterte på å snu tidligere pga en fotballkamp på tv som han måtte rekke! Dermed kom vi ikke nærmere målet enn dette:


Før vi snudde hadde vi vann- og kjekspause mens vi fikk nyte perfekt palmesøndagvær og fin utsikt til alle kanter. Vi fikk blant annet sett noen av de omtalte vindmøllene som vokser opp på Høg-Jæren denne måneden.
Vindmøllene vises i bakgrunnen hvis du trykker på bildet

Disse stilige svanene var også ute og lufta seg!


3 kommentarer:

  1. Takk for tipset Liv- tar veldig gjerne i mot flere tur-tips!!

    SvarSlett
  2. Det er bra! Ska verte flinkere å kome meg ut på nye, kreative turer framøve:)

    SvarSlett
  3. Må komma opp t høg jæren og å virkelig sjå på monster møllene, de e svÆre!
    Fine bilder!

    SvarSlett