tirsdag 21. juni 2011

Månafossen

Jeg reklamerte jo for ny tur allerede i forrige innlegg, men har observert dårlige besøkstall på bloggen etter dette, så interessen for Liv's reisebrev er visst heller laber. Men jeg holder meg til planen og skriver et innlegg om søndagens tur likevel. Destinasjon for turen har jeg allerede avslørt i overskriften, og dette var faktisk første gang jeg var ved Månafossen. (Jeg må vel skrive ved, siden jeg verken var på eller i fossen?).



Vi gikk opp til første utsiktspunkt og fotograferte fossen fra diverse vinkler, før vi gikk videre opp til Mån og hadde hyggelig matpause der. (For turinteresserte kan jeg tilføye at hvis vi hadde ønska en skikkelig langtur kunne vi gått videre inn til Blåfjellenden, der det er en turisthytte - med mulighet for overnatting tror jeg..? Den turen tar ca 7 timer hver vei).


Turen opp til Mån tok rett under en time inkl utsikts- og fotograferingspauser. Vi gikk ned samme vei og brukte noe kortere tid da, selv om både lår og knær fikk kjørt seg i bratte nedoverbakker.



Turen holdt på å få en dramatisk slutt da Henning klarte å glemme Lypsylen på biltaket og kjørte 1-2 km før vi hørte den rulla frem og tilbake på taket. Heldigvis fikk han redda Lypsylen uskada ned fra taket før vi kjørte hjem:)

2 kommentarer:

  1. Det så ut som en fiiin tur! Godt gjort av lypsylen å holde seg så lenge på taket. :P

    SvarSlett
  2. Kvifor har ikkje eg vore der...Såg ut som ein fin tur. Eg, som ein trufast tilhengjar av turblogging, anbefalar at du fortsett med dette :)

    SvarSlett