torsdag 18. august 2011

Ferien - del 3: Danmark - København

Jeg velger å fortsette "Ferien - del x"-serien min i dette innlegget om København-turen jeg var på i helga, siden jeg måtte ta 2 feriedager ifbm turen.


Jeg velger også å bruke flagget til landet jeg var i slik jeg gjorde i innlegget om Sverige-turen. Jeg får nemlig nesten daglig treff på bloggen via google og søk på svensk flagg, så nå vil jeg sjekke om dette også gjelder det danske flagget.. I så tilfelle kan jeg vurdere å legge ut alle verdens flagg her på bloggen og se om jeg får en vanvittig økning i antall besøk!

Men over til Køben-turen. Vi var altså på jentetur, Jorunn og jeg, fra fredag til mandag. Jeg hadde fått kart og mange gode tips fra Monika på forhånd. Vi fikk gjort en del av det hun anbefalte, men helga gikk dessverre så fort at vi ikke rakk alt! Men tusen takk for informasjon og tips, Monika:)

Dette var min første tur til København, og jeg fikk et riktig godt førsteinntrykk av byen! Vi hadde god utsikt over byen, og ikke minst Christiania, fra 18.etasje i Radisson-hotellet vi bodde på.


Vi fikk oss en shopping-tur på lørdagen, men jeg ser i ettertid at jeg var altfor snill med VISA-kortet! På søndagen kjempa vi med japanerne om å være mest mulig turister, og besøkte slottet,


og den lille havfruen. Som dere ser var vi ikke alene om det!


Vi var også en tur på tivoli, men i rusen fra alle berg-og-dalbanene var jeg ikke stødig nok på hånda til å ta bilder herfra...;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar